احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

مشخصات بلاگ

پیامبر(ص):کسیکه بمیرددرحالیکه محبت آل محمددردل اوست شهیدمرده است.آگاه باش کسی که بادوستی آل محمدبمیردتوبه کارمرده است ومؤمنی است که کمال ایمان را دارابوده است.

بایگانی

شجره طیبه؛معنای صلوات چیست؟

يكشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۳۹ ق.ظ

امام صادق علیه السلام:به راستی خداوندمتعال از شیعیان ما در حالیکه ذرات ریزی بودنددر روزی که از ذر برای خود به ربوبیت وبرای محمد به نبوت پیمان گرفت, برای ولایت ما پیمان گرفت وخداوندمتعال برمحمد امتش را درحالیکه اشباحی در گل بودند, عرضه کردو آنان را از گلی آفریدکه آدم را از آن آفریدوخداوند ارواح شیعیان مارا دوهزار سال پیش از بدنهایشان آفریدوآنان رابر اوعرضه کردوبه آنان رسول خدا وعلی را شناساندوما آنان را از روی آهنگ سخنشان می شناسیم.

امام صادق علیه السلام:هرکس بر پیامبروآلش صلوات بفرستد, معنی اش این است که من بر آن پیمان و وفاهستم , همان که پذیرفتم هنگامی که خداوندمتعال فرمود:آیا من پروردگارشمانیستم؟ گفتند:آری.

امام صادق علیه السلام:دربرابر همه ی آنچه بر تو مشتبه است, توقف کن, زیرا توقف در برابر حیرت گمراهی بهتراز انجام درکارهای ترسناک است و ترسناکترین کار رد علم آل محمد است.

امام باقرعلیه السلام:همانا امر ماسخت ودشوار شمرده شده است, جزءفرشته مقرب یا پیامبرمرسل یا بنده ای مؤمنی که خدا قلبش را برای ایمان امتحان کرده, آن راتحمل نمیکند.

امیرالمؤمنین علی علیه السلام:به حارث همدانی فرمود:ای حارث همدانی! هرکس بمیرد مرا رو در رو میبیند , مؤمن باشدیا منافق.

  • حسن اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی