احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

مشخصات بلاگ

پیامبر(ص):کسیکه بمیرددرحالیکه محبت آل محمددردل اوست شهیدمرده است.آگاه باش کسی که بادوستی آل محمدبمیردتوبه کارمرده است ومؤمنی است که کمال ایمان را دارابوده است.

بایگانی

۸ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

امام حسن علیه السلام:شایسته ترین زمان برای اینکه بزرگوارگذشت کندوقتی است که عرصه عذر بر گنهکار تنگ گردد.

امیرالمؤمنین علی علیه السلام:بزرگوار کسی است که خودرا بالاتر ازاین داندکه برای نیکیهایش عوض نیکو انتظار داشته باشد.

پیامبرصلی الله علیه وآله:بهترینان امت من, اشخاص قانعندوبدترینان آنها, طمعکاران.

پیامبرصلی الله علیه وآله:به آنچه داده شده ای قانع باش, تا حسابت سبک شود.

امام صادق علیه السلام:به یکی ازاصحاب خود فرمود:هرگزهمرنگ جماعت نباش که بگویی: من تابع مردم هستم ومن هم مثل بقیه مردم.   میزان الحکمه جلد

  • حسن اکبری

پیامبر(صلی الله علیه وآله):رمضان بدین سبب رمضان نامیده شده است که گناهان را می سوزاند.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):درنخستین شب ماه رمضان, درهای آسمان گشوده میشودوتا آخرین  شب آن بسته نمیشود.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):اگربنده ارزش ماه رمضان را بداند, آرزو میکندکه سراسرسال , ماه رمضان باشد.

امام صادق(علیه السلام):ازسفارشهای آن حضرت به فرزندانش درهنگام حلول ماه رمضان:جانهای خودرا به تلاش وکوشش وادارید, زیرا دراین ماه روزیها قسمت و اجلها نوشته میشودودرآن نامهای میهمانان خدا که براو واردمیشوند, نوشته میشودودراین ماه شبی هست که عمل درآن ازعمل هزارشب بهتراست.

حضرت فاطمه(سلام الله علیها):اگر روزه دار زبان وگوش وچشم و اعضا و جوارح خودرا نگه ندارد, روزه به چه کار او می آید؟

   فرا رسیدن ماه رمضان را تبریک عرض نموده و از همه عزیزان التماس دعا دارم

  • حسن اکبری

پیامبر(صلی الله علیه وآله):مردی ازایشان خواست تاازخدابخواهددعای اومستجاب گردد.فرمود: اگر میخواهی خدا دعای تورا مستجاب نماید, کسب خودراپاکیزه کن ودرجامعه غل وغش نکن.

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):خلوص ویکرنگی ازاخلاق بزرگواران است وناخالصی وخیانت از خوی های فرومایگان است.

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):شتاب درعفو و گذشت از خوی های بزرگواران است و شتاب در انتقام گیری ازخصلتهای فرومایگان است.

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):فضیلت شتاب بسوی نیکوکاری واحسان, ازآن بزرگواران است.

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):شیوه بزرگواران وفا به عهد وپیمانهاست و روش فرومایگان , انکار است.      میزان الحکمه ج۱۱

  • حسن اکبری

پیامبر(صلی الله علیه وآله):از درآمدن به جامه راهبان بپرهیزیدکه هرکس رهبانیت پیشه کندتابه راهبان همانندی بجویدازمن نیست وهرکس گوشت خوردن راترک کندوآن را برخویشتن حرام سازد ازمن نیست وهر کس از سر بیزاری ترک زن کند ازمن نیست.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):مؤمن توشه فراهم می آورد و کافر به کامجویی می گذراند.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):بهترین شما کسی نیست که دنیا را برای آخرت یا آخرت را برای دنیا ترک کند, بلکه بهترین شما کسی است که از این هردو بهره گیرد.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):مردم در دنیا میهمان هستندوآنچه در اختیار دارند عاریت است. میهمان رفتنی است وعاریت پس دادنی.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):مثل این دنیا مثل جامه ای است که از سر تا به ته دریده ودر انتهایش به نخی آویخته است. زوداست که آن نخ نیز  بگسلد.

  • حسن اکبری

پیامبر(صلی الله علیه وآله):ترسناکترین چیزی که من ازآن برشما می ترسم محصولات زمین وخرمی و بهجت دنیاست که خداونددر اختیارتان می گذارد.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):وای وصد وای بر کسی که نعمت پاینده رابه تکه نانی که ازبین  میرود وبه کهنه پارچه ای که می پوسد , بفروشد.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):چهارچیز است که به هرکس داده شود خیر دنیا وآخرت به او داده شده است: دلی شاکر, زبانی ذاکر , بدنی بر رنج وبلا صابر و همسری که به شوهرش و اموال او خیانت نکند.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):هر کس دنیا را از راه حلال طلب کندبرای اینکه دست خواهش ونیاز به سوی کسی دراز نکندو خانواده اش را تأمین کندوبه همسایه اش محبتی نماید, با چهره ای چون شب ماه چهارده خدا را دیدار کندوهر کس دنیا را از راه حلال بطلبد برای آنکه با ثروتش بر دیگران بنازد وآن را به رخ بکشد در حالی خداوندرا دیدار کندکه ازاو در خشم است.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):دنیایتان را درست کنیدوبرای آخرتتان کار کنیدآن طور که گویی همین فردا می میرید.

  • حسن اکبری

امام زمان(عج):ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم وشمارا فراموش نمی کنیم اگر جزء این بود گرفتاریها برشما فرود می آمد و دشمنان , شما را ریشه کن میکردند. پس تقوای خدای بزرگ راپیشه خود سازید.

امام زمان(عج):به راستی علم ما بر اوضاع شما احاطه داردو هیچ چیز از احوال شما بر ما پوشیده نیست و نسبت به لغزشهایی که ازشما سر میزند شناخت داریم.

امام زمان(عج):درهای سوال از چیزهایی راکه برای شما مفید نیست ببندید وخود را در مورد دانستن چیزهای غیرلازم به زحمت نیندازیدو درمورد تعجیل فرج زیاد دعاکنیدزیرا که موجب فرج خواهدشد.

امام زمان(عج):بدانکه میان خدای متعال وبندگانش خویشی وقرابتی نیست وکسی که مرا انکار کنداز من نیست وراه او راه پسر نوح است.    کمال الدین ج۲

  نیمه شعبان مبارکباد. اللهم عجل لولیک الفرج

  • حسن اکبری

امام باقر(علیه السلام):زمین بهشت مرمرهایش نقره است و خاکش ورس(گیاه سرخ فام) و زعفران و زباله اش مشک و سنگ ریزه هایش مروارید ویاقوت.

امام صادق(علیه السلام):کمترین نعمت بهشتیان چنان است که بویش از فاصله هزار سال به مسافت دنیا به مشام میرسد.

امام صادق(علیه السلام):دربهشت درختی است که با وزش بادهای بهشت, به فرمان خدا آن درخت, آهنگهایی میزند که خلایق به زیبایی آنها نشنیده اند, این پاداش کسانی است که در دنیا از ترس خدا, گوش سپردن به ساز وآواز را ترک کرده باشند.  میزان الحکمه ج۲

امام صادق(علیه السلام):خداوندتبارک وتعالی میفرماید:ای بندگان راستین من! در دنیا از نعمت عبادت من برخوردار شویدزیرا در آخرت بوسیله آن از نعمت برخوردار میشوید.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):دون پایه ترین فردبهشت, فردی است که دیدن قلمرو پادشاهی اش هزار سال به درازا میکشد و دورترین نقطه آن را چنان می بیندکه همسران و خدمتکاران و تخت های پادشاهی خود را مشاهده میکند.

  • حسن اکبری

پیامبر(صلی الله علیه وآله):ناز ونعمت دنیا در نزد خداوندکمتر و کوچکتر از فضله یک پشه ریز است اگر دنیا در نظر خداوندبه اندازه بال مگسی ارزش داشت نه مسلمانی به آن میرسید ونه کافری از آن بهره ای می یافت.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):دنیا زندان مؤمن وبهشت کافراست. زندان مؤمن است چون در آن هراسان است و بهشت کافر است چون از آن برخوردار است.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):دنیا را برای اهلش رها کنیددنیا را برای اهلش رها کنید دنیا را برای اهلش رها کنید؛ زیرا هرکس که از دنیا بیش از اندازه کفایتش بردارد ناخودآگاه از بهشت خود برمیدارد.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):وقتی بهار را دیدید بسیار از قیامت یادکنید.

  فرا رسیدن سال نو وعید باستانی را تبریک عرض نموده , آرزوی بهترینها را برای همه عزیزان دارم.

  • حسن اکبری