احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

مشخصات بلاگ

پیامبر(ص):کسیکه بمیرددرحالیکه محبت آل محمددردل اوست شهیدمرده است.آگاه باش کسی که بادوستی آل محمدبمیردتوبه کارمرده است ومؤمنی است که کمال ایمان را دارابوده است.

بایگانی

شجره طیبه؛قسمتی ازخطبه غدیر

سه شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۲۶ ق.ظ

پیامبر(صلی الله علیه وآله):ای مردم! من هرگزدرتبلیغ رسالت وآنچه ازناحیه خداوندبرمن نازل شده کوتاهی نکرده ام واکنون سبب نزول این آیه رابرای شما میگویم.هماناجبرییل سه مرتبه برمن نازل گردید وازطرف خداوندبه من امرنمودکه دراین مکان به همه اعلام کنم که علی بن ابیطالب برادرو وصی وخلیفه وامام پس ازمن خواهدبودومنزلت اونسبت به من , مانندمنزلت هارون نسبت به موسی است جزءآنکه پس ازمن پیامبری نخواهدبود.ای مردم! علی بن ابیطالب پس ازخداورسول او ولی وصاحب اختیارشماست. وخداونداین حقیقت رادرآیه ای ازقرآن به من ابلاغ نموده میفرماید:ولی وصاحب اختیارشماتنها خداو رسول او وآنانی هستندکه ایمان آورده اندونماز می گذارندودرحال رکوع زکات میدهند.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکس علی رادوست داشته باشد, درحقیقت به من مهر ورزیده است وهرکس محبت مرا دردل داشته باشد, همانا خدا را دوست داشته است.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):آگاه باشید! هرکس من مولای اویم پس علی مولای اوست .من وعلی دوپدر این امتیم پس هرکس ازپدرش نافرمانی کندباپسرنوح محشورمیشود.

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):وقتی بابراردان خود برخوردکردید, مصافحه کنیداظهارخوشحالی و شادی کنیدکه با این کاروقتی ازهم جداشوید, تمام گناهانتان ازبین رفته است.

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):نیت نیکوموجب پاداش نیکو شود.

امام رضا(علیه السلام):روز غدیر , روز تهنیت است وچون مؤمنی برادرش راببیندبگوید:"الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین ولائمه"

  عیدغدیر, عیدولایت راتبریک عرض مینمایم

  • حسن اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی