احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

مشخصات بلاگ

پیامبر(ص):کسیکه بمیرددرحالیکه محبت آل محمددردل اوست شهیدمرده است.آگاه باش کسی که بادوستی آل محمدبمیردتوبه کارمرده است ومؤمنی است که کمال ایمان را دارابوده است.

بایگانی

شجره طیبه؛قسمتهایی ازخطبه غدیر

پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۴۶ ق.ظ

رسول اکرم(ص) :... خداوندبه من چنین وحی نموده است:ای پیامبر! آنچه راکه ازناحیه پروردگارت برتونازل گردیده به مردم برسان واگرچنین نکنی به تبلیغ خودعمل نکرده ای وخداوندتوراازشرمردم حفظ خواهدنمود.... جبرییل سه مرتبه برمن نازل گردیدوازطرف خداوندبه من امرنمودکه دراین مکان به همه مردم اعلام کنم که علی بن ابیطالب برادرو وصی وخلیفه وامام پس ازمن خواهدبود....  ای مردم! علی ازسوی خداوندبرشما امام است وهرکس امامت اورانپذیردخداوندتوبه اوراقبول نمی کند وهرگزاورانخواهدبخشید. خداوندبرخود حتم نموده که هرکس بااودرباره امامت علی مخالفت کند برای همیشه اورابه عذاب دردناک خودمعذب نماید... ای مردم! ملعون است ملعون است وموردخشم خداوند است کسیکه این سخن مرانپذیردوتسلیم آن نشود.همانا جبرییل ازسوی خداوندمراخبرداده که خداوند میفرماید:هرکس باعلی دشمنی کندو ولایت اورانپذیردلعنت وغضب من براوباد.پس هرکس بنگردکه برای فردای خودچه فرستاده است. ازخدابترسیدوباعلی مخالفت نکنیدکه ایمان خودراازدست خواهید دادوخداوندبه اعمال شماآگاه است.... همانا هرکس من مولاوآقای اویم این علی نیزآقاومولای اوست. اوبرادرو وصی من است وخداوندولایت اورابرمن نازل نموده است.... آگاه باشیدکه پس ازمن جزء برادرم علی امیرالمؤمنین نخواهدبودوبرای احدی بعدازمن حلال نیست که خودرا امیرالمؤمنین بداند. آنگاه بادست مبارک خودبازوی حضرت علی راگرفت وبالابردوسپس فرمود:ای مردم! این علی برادر وجانشین و وصی من برامتم میباشدعلم ودانش من نزداوست اوجانشین من برامت وتفسیرکننده قرآن است... خدایا! هرکس علی رادوست میداردتواورادوست بداروهرکس علی رادشمن میداردتواورا دشمن بداروهرکس امامت اوراانکار میکندتواورالعنت کن وهرکس حق اوراانکار می نمایدتوبراوخشم نما....

امام رضا(ع):به درستی که درروزعیدغدیر , خداوندازهرمردوزن مؤمن گناه شصت سال ایشان را می آمرزدودوبرابرآنچه درماه رمضان وشب قدروشب فطرازآتش دوزخ آزادکرده آزادمیکند. تهذیب ج۶ص۲۱

امام رضا(ع):کسیکه درروزغدیرمؤمنی رادیدارکند, خداوندهفتادنوربرقبراو واردمیکندوقبرش راتوسعه میدهدوهرروزهفتادفرشته قبراورازیارت میکنندواورابه بهشت بشارت میدهند.

امام علی(ع):سه چیزاست که نجات ورستگاری درآنهاست:ملازمت باحق , دوری کردن ازباطل وبرنشستن برمرکب تلاش وکوشش.

امام علی(ع):جداشوازکسیکه ازحق جداشده وبه راه دیگری رفته است واوراباآنچه برای خودانتخاب کرده وبدان راضی گشته است واگذار.   غررالحکم

**  الحمدالله الذی جعلنامن المتمسکین بولایة مولاناامیرالمؤمنین وائمه المعصومین **

    **** عیدغدیرمبارکباد ****

  • حسن اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی