احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

مشخصات بلاگ

پیامبر(ص):کسیکه بمیرددرحالیکه محبت آل محمددردل اوست شهیدمرده است.آگاه باش کسی که بادوستی آل محمدبمیردتوبه کارمرده است ومؤمنی است که کمال ایمان را دارابوده است.

بایگانی

شجره طیبه؛دوستدارامام علی رستگار است

يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۲۳ ق.ظ

پیامبر(صلی الله علیه وآله):به علی(ع)فرمود:ای علی! من شهرعلمم وشمادر آن میباشی وکسی واردشهری نمیشودمگرازدر آن. دروغ میگویدآنکه گمان میکندمرا دوست داردوباشما دشمن است زیراشما ازمن ومن ازشمایم, گوشت شما, گوشت من وخون شما, خون من , روح شما, روح من وباطن شما باطن من وظاهرشما , ظاهرمن است.شماامام امت من وجانشین من هستید.سعادتمندکسی است که ازشما اطاعت کندوبدبخت کسی است که باشما مخالفت کند. کسی که شما را دوست داشته باشدسودومنفعت برده است ودشمنی باشما ضرر وزیان به دنبال دارد, رستگار کسی است که ملازم شماباشدوزیانکار کسی است که تورا ترک نماید. مثل شما وامامان ازفرزندان شمابعدازمن , مانندکشتی نوح است که هرکس برآن سوارشدنجات یافت وهرکس آن  را ترک کردغرق شد ومثل شما مانندستارگان است که باغروب یکی ازآنها ستاره ای دیگرطلوع می نمایدتا روز قیامت.  

پیامبر(صلی الله علیه وآله):یادوذکر علی بن ابیطالب عبادت است.

پیامبر(صلی الله علیه وآله):اگرتمام درختان قلم وآب دریاها مرکب وهمه ی جنیان حسابگر وهمه ی انسانها نویسنده شوند, قادر نمی باشندفضایل علی بن ابیطالب را حساب کنند.   ازکتاب صدفضیلت ازفضایل علی بن ابیطالب ... تألیف فضل بن شاذان

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):خردمند , طالب کمال است ونادان جویای مال.

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):بزرگواری , درحقیقت دوری کردن ازگناهان است.

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):کم گوی , تا ازملامت درامان مانی.

[نام پدر بزرگوار امام علی, عمران است هم نام پدرهارون. علی بن ابیطالب یعنی علی پسربابای طالب. چون برادر بزرگترامام طالب بود ایشان مشهوربه این نام شدند. نام دیگر برادران ایشان جعفر ملقب به جعفرطیار وعقیل میباشند]

درشب قدر دعای ظهور امام زمان فراموش نگردد. التماس دعا

  • حسن اکبری

نظرات  (۱)

التماس دعا...

لطفا به منم سر بزنید...
kaveh-accordion.blogfa.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی