احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

مشخصات بلاگ

پیامبر(ص):کسیکه بمیرددرحالیکه محبت آل محمددردل اوست شهیدمرده است.آگاه باش کسی که بادوستی آل محمدبمیردتوبه کارمرده است ومؤمنی است که کمال ایمان را دارابوده است.

بایگانی

شجره طیبه؛بأَئّ ذَنبٍ قُتِلتْ؟

شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ق.ظ

پیامبر(ص):فاطمه, فاطمه نامیدشدچون خدای عزوجل اوراوذریه اوراروزقیامت باز میداردازآتش.

امام باقر(ع):شجره طیبه رسول خداست که اصل آن است وعلی فرع آن وفاطمه عنصرآن وائمه شاخه هاومیوه ی آن وشیعیان برگهای آنند.

امام صادق(ع):درتفسیرفرموده ی خداوند"خداروشن کننده ی آسمانهاوزمین است , مثل نوراومانند مشکات (چراغدان) است." ومرادازمشکات فاطمه است.

امام علی(ع):فاطمه آسیاب می کشیدتادردست اواثر می گذاشت ومشک آب بدوش می کشیدتادرگردن وگلوی اواثر می گذاشت وخانه راجاروب میکردتاجامه هایش غبارآلودمیشد.

پیامبر(ص):واما فاطمه , اوسیده ی زنهای همه ی عالم هاست ازپیشینیان وپسینیان. واو جزیی ازمن یعنی پاره ی تن من است واونورچشم من است واومیوه ی دل من است واو روح من است درمیان وپهلوی من....  ازکتاب فاطمه الزهرا  علامه امینی

امام صادق(ع):مفضل ازامام پیرامون آیه"وإذاالمَودَةُ سُئلت بأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ"پرسید.امام فرمودند: ای مفضل!آیاعامه میگویندکه آن درباره ی جنین اولادمردم است که مظلومانه کشته میشود؟ به راستی که این آیه قرآن فقط مخصوص مابوده وآن محسن است , چراکه اوازماست وهرکه غیراین رابگوید تکذیبش کنید.     ازکتاب غنچه یاس ص۲۵۱ مهدی فاطمی

حضرت زهرا(س):... عمربالگدچنان ضربه ای به درخانه زدکه در به شدت بسوی من برگشت وبه من خوردومن بارداربودم , من به صورت برزمین افتادم .چنان سیلی به صورتم زدکه گوشواره ام کنده شد وبه کناری افتاد, آنجادردزایمان مرافراگرفت ومحسنم سقط گشت وبدون هیچ جرمی. بحارالانوار ج۳ص۳۴۹ رنجهای زهرا(س)ص۶۱۰

حضرت زهرا(س):وصیت حضرت به امام علی(ع):یاعلی!پس ازمن تزویج کن اِمامه دختر خواهرمن را, برای اینکه اولادمرادوست دارد. دیگراینکه تابوتی بسازکه ملایکه صورت آن رابه من نشان دادند(درآن تابوت جسم دیده نمیشودمثل تابوت ایرانیها) ودیگراینکه به جنازه من حاضرنشوند کسانی که به من ظلم کردندونگذاربه جنازه من نمازبگزارداحدی ازایشان.

پیامبر(ص):یافاطمه!هرکس برتوصلوات فرستد, خدای تعالی ازاو درگذرد واو رادربهشت به من ملحق گرداند.

    "الّلهم صلّ علی فاطمة وابیهاوبَعلهاوبَنیهاوسرالمستودع فیهابعَدَدمااَحاطَ بهِ عِلمُک"

  شهادت حضرت زهرا(س)رابه امام عصر(عج)وهمه ی عزیزان تسلیت عرض مینمایم.


  • حسن اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی