احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

احادیث اهلبیت(ع)

شجره طیبه

مشخصات بلاگ

پیامبر(ص):کسیکه بمیرددرحالیکه محبت آل محمددردل اوست شهیدمرده است.آگاه باش کسی که بادوستی آل محمدبمیردتوبه کارمرده است ومؤمنی است که کمال ایمان را دارابوده است.

بایگانی

شجره طیبه؛امام علی(ع)درقرآن وحدیث

شنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۰۹ ب.ظ

قرآن:" ماشماراازعذابی نزدیک میترسانیم روزی که آدمی هرچه پیش فرستاده است می نگردوکافر میگوید:ای کاش من خاک می بودم" . سوره نبإ آیه ۴۰

عبایه بن ربعی نقل میکند:ازعبدالله بن عباس پرسیدم:چرا رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم  کنیه علی علیه السلام راابوتراب قرارداده است؟ گفت:چون ایشان صاحب زمین است وحجت خداوندبر روی زمین وبرای ساکنان آن است , وبقاودوام زمین به خاطرایشان است وسکون وآرامش زمین از رهگذر ایشان است. وشنیده ام رسول خدا صلی الله وعلیه وآله وسلم میفرماید: هنگامیکه روزقیامت فرارسدوکافر , آن همه پاداش وقرب الهی وکرامتی راکه خداوندعزوجل برای شیعه علی مهیاکرده است میبیندمیگوید:ای کاش تراب بودم یعنی اینکه ازشیعه علی بودم واین همان سخن خداوندعزوجل است که میفرماید:ویَقُولُ الْکافِرُیا لَیْتَنی کُنتُ تُراباً.      علل الشرایع ج۱ص۱۸۷

پیامبر(ص):هرکه دوست بداردعلی را در زنده بودن من وبعدازرحلتم , خدای تعالی برای اوأمن وایمان بنویسدتازمانیکه خورشیدطلوع وغروب میکندوهرکه اورادشمن بداردچه درحال حیات من وچه بعداز رحلت من , میمیردمانندمردمان زمان جاهلیت وازاوبازخواست می نمایندازرفتاروگفتارش.

پیامبر(ص):یاعلی! دوست تو , دوست من است ودوست من دوست خداست ودشمن تو, دشمن من ودشمن من ,  دشمن خداست. وای برکسیکه پس ازارتحال من کینه تورابه دل میگیرد. مستدرک حاکم

پیامبر(ص):دوستی علی حسنه ای است که هیچ سیئه ای به آن زیان وارد نمی سازد.

پیامبر(ص):سرلوحه ی نامه ی مؤمن محبت علی است.   تاریخ بغداد۴/۴۱۰

 الحَمدالّله الذّی جعلنا من المتمسکین بؤلایة مؤلانا امیرالمؤمنین وائمة المعصومین.

سیزده رجب سالروز ولادت باکرامت علی (ع) وروز پدر راتبریک عرض مینمایم.


  • حسن اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی